..:: منتديات حكاية روح ::..
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

..:: منتديات حكاية روح ::..

● ঄|[ೋી‗ ـ−¨ حكاية روح¨−ـ ‗ીೋ]|঄ ●

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

عكنن على مراتك.. جرب حظك

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
..:: MaDoRaDwAn ::..
Admin
Admin
..:: MaDoRaDwAn ::..

عكنن على مراتك.. جرب حظك Empty
مُساهمةموضوع: عكنن على مراتك.. جرب حظك   عكنن على مراتك.. جرب حظك Emptyالخميس يوليو 03, 2008 5:41 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

دى بعض الطرق لاخواننا المتزوجين يعكننوا بهم على زوجاتهم

لو مخنوقين منهم يعنى

1-الصبح وانت رايح على شغلك وهى نايمة تعمد اسقاط اى شيئ او خبط الباب بصوت عالى علشان تصحيها هى كمان ..اشمعنى انت ؟

ترد عليه وتقوله مش تفتح يا بني آدم على الصبح مش فيه ناس نايمه نامت عليك حيطه

ولو حاولت ترجع تنام تانى قول لها مادام صحيتى حضري الفطار بقى ياروحى

طلعت روحك من لوحك يا بعيد ما تحضر لنفسك الفطار ولا انا الخدامه اللي أهلك جابوها علشان تخدمك

2-اذا كنت بتتفرج على التلفزيون وهى عايزة تغير القناة 00 قول لها معلش الحلقة دى مهمة جدا واحد صحبى شافها على القناة الفضائية وقالى ان الحلقة دى هى المسلسل كله 00

روح يا حلو الملامح لصاحبك خليه يحكيلك على الحلقه مش عاوزين وجع دماغ

ولو كنت بتتفرج على ماتش كورة هيبقى الموضوع اسهل 00 كل ما حد من اللاعبين من اى فريق يمسك الكورة قول لها معلش ثوانى بقى انا حاسس ان الكورة دى جون حتى لو كان حارس المرمى ماسك الكورة والماتش واقف لان فى واحد مصاب ملاحظة(معظم النساء يكرهون الكره بصفة عامة)

جون في دماغك انت وهو قوم شوف حاجه تجيب بيها فلوس بدل الكوره اللي لا بتأكل ولا بتشرب

3-اصحى يوم الجمعة بهمة ونشاط وجهز الافطار لزوجتك بس متنساش انك تستخدم 15 طبق واكبر كمية من الملاعق والشوك و 5 حلل من اللى عندكم فى المطبخ و 10 كوبيات لاعداد طبق بيض وسندوتش جبنة
ويراعى فى هذة الطريقة/ ترك اثار سمنة على الارض مع ترك التلاجة مفتوحة وقشر البيض فى الحوض

ما تنساش تغسل الأطباق والحلل اللي انت وسختها علشان ما أعملش حسابي في 2 كيلو اكياس زياده

4-فى عيد ميلادها زين لها تورتة عيد ميلادها بخمسين شمعة ولو سألتك لية خمسين رغم ان عندها 15 سنة بس ؟ اتحجج بضعف الاضاءة فى البيت وانت بتبص على النجفة اللى عندكم اللى فيها 30 لمبة مع ابتسامة صفراء خفيفة

طب ما انت معاك فلو وفييس أهه وبتجيب شمع بزياده آمال فين الهديه بتاعتي يا روح خالتك

5-لو عاملة ريجيم اجرى على السوبر ماركت ومحلات الحلويات واملى التلاجة شكولاتة وحلويات وجاتوهات 00 يراعى التجول وانت مستمتع بأكل الجاتوة امامها

طز في الرجيم يا جميل أنا هاخس لمين ما فيه واحد زيك متجوزني وعاجبه على كده ولا مش عاجبه حتى ..مش طالبه خسسان هات الشيكولاته والجاتوه ده خليني أخلصك منهم

6-متنساش رأيك فى طبيخها لو عاملة لحمة قالها حلو اوووى الفراخ دى 00ولو طبخة بامية 00 جميلة اوى الملوخية دي ياحياتي حطة عليها اية ؟؟ ولو عملة كيكة قالها انا بحب
اشرب شاى مع البسكويت الحلو دة !!

ما هو علشان كده أنا اتجوزتك يا حبيبي علشان أهبل وما بتعرفش تميز

7-لو طلبت منك تنشر الهدوم قول لها حاضر مع ابتسامة حانية وبعد ما تخلص نشر الهدوم ادخل عليها وقول لها انا نازل اجيب الهدوم اللى وقعت منى فى الشارع ولو سألتك هو اية اللى وقع ؟ اذكر لها كل هدومها اللى كانت مغسولة مع فردة شراب من بتوعك علشان متبقاش مقصودة منك !

طيب يا خفيف خد الهدوم واطلع بيها على المغسله لا تحصلهم من البلكونه

8-لو الزوجة قررت مسح الارضيات فى البيت حاول انك تروح وتيجى على المناطق المبلولة متحجج بأنك محتاج تتصل ضرورى بواحد صحبك ومرة عطشان ومرة تانية بتجيب الجرنال ومفيش مانع انك تقول انك حاسس ان التليفون هيرن كمان شوية.

بس كده براحتك وتقوم ملبساك جردل الغسيل وتقولك سوري يا حبيبي ما خدتش بالي بس ممكن أنشفك مع البلاط

9-لو كانت مشغولة فى نظافة البيت او مع الاولاد وطلبت منك تغسل كوبتين الشاى بتوع الصبح الموجودين فى الحوض ارجعلها كمان دقيقة من دخولك المطبخ وانت ماسك كوبية من الاتنين وهى مكسورة واسألها فى براءة ارمى دى فين ؟؟

ارميها مطرح ما انت عايز يا سبعي بس ماتنساش تجيب طقم كوبايات علشان دي والتانيه كانوا آخر كوبايتين في البيت .. ربنا يرزقك برزقنا..

10-وانت قاعد تتفرج على التلفزيون
وهى طالع عينها فى تنظيف البيت وبعد ما تخلص وتيجى يدوبك تقعد تستريح جنبك بصلها وقول لها حبيبتى معلش ممكن كوبية مية علشان ظهرى بيوجعنى

ليه يا حبيبي ما تقوم تجيب لنفسك ولا انت بتشرب بضهرك

طبعاً الردود دي كلها بتعقبها يا ابتسامه شرسه rabbit يا زمجره affraid يا زغرتين بالعين Evil or Very Mad يولعوا فيك وانت واقف
https://7ekayet.roo7.biz
Mr.mido
مشــــــــــــرف
مشــــــــــــرف
Mr.mido

ذكر

عكنن على مراتك.. جرب حظك Empty
مُساهمةموضوع: عكنن على مراتك.. جرب حظك   عكنن على مراتك.. جرب حظك Emptyالخميس يوليو 03, 2008 8:35 am

عكنن على مراتك.. جرب حظك Emot9610
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

جميل اوي يامان علي المجهود دا

وننتظرمنك كل ماهو جديد

عكنن على مراتك.. جرب حظك
صفحة 1 من اصل 1